Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diagnostika pozornosti u dětí v předškolním a mladším školním věku
Šnoblová, Vladěna ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Pozornost je klíčovou schopností, která musí být u dětí přiměřeně rozvinutá v době nástupu povinné školní docházky, aby jim umožnila zvládnout nároky školy. Tato práce se na teoretické úrovni věnuje zmapování dosavadních možností diagnostiky pozornosti a vybraných souvisejících kognitivních funkcí u dětí v předškolním a mladším školním věku. Na základě dostupných metod v práci předkládáme návrh nové metody, která by umožnila screeningové hodnocení pozornosti i dalších schopností dítěte, kterých je v tomto období (5 - 7 let) zapotřebí. V praktické části předkládáme výsledky validizační studie nově vzniklé metody (Barevný test cesty pro děti) a ověření její reliability. Ukázalo se, že výsledky, jakých děti dosahovaly v Barevném testu cesty pro děti, korelují s výsledky dosahovanými v subtestech zaměřených na hodnocení pozornosti či plánování vybraných z diagnostických baterií Woodcock - Johnson Tests of Cognitive Abilities, IDS a CAS II. Zároveň jsou mezi výsledky jednotlivých testů patrné určité rozdíly, což svědčí o smysluplnosti využití všech hodnocených metod v diagnostice vlastností pozornosti dítěte. Vytvořily jsme normy pro Barevný test cesty pro děti, který tak může sloužit jako prvotní diagnostický nástroj pro zachycení drobných obtíží dítěte v oblasti pozornosti, ale také může poukázat na...
Zvíře jako dětský terapeut
TAUŠNEROVÁ, Olga
Bakalářská práce je zaměřena na inovaci stávajícího třídního vzdělávacího plánu ve třídě pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem je seznámit čtenáře s animoterapií jako s plnohodnotnou terapií a poukázat na její dopady v praxi u dětí předškolního věku s individuálním přístupem. V následujících řádcích budu popisovat animoterapii na základě teoretických a praktických aspektů. Zaměření bude převážně na přístupy, metody a výsledné efekty animoterapetů při práci s dětmi se speciálně upraveným vzdělávacím programem. První kapitola teoretické části je zaměřena na objasnění klíčových pojmů z oblasti předškolního věku dítěte. Popisuji strukturu a dynamiku osobnosti, teorii citové vazby a psychosociální i emoční vývoj předškolních dětí. Ve druhé části popisuji formy animoterapie, a to především se zaměřením na hipoterapii a canisterapii. Metodologická část obsahuje kvalitativní strategii výzkumu, seznamuji čtenáře s charakteristikou třídy a vzdělávacím programem včetně organizace a podmínek pro vzdělání v naší mateřské škole. Praktická část je zaměřená na nalezení specifických přístupů a metod animoterapeutů. Provedla jsem polostrukturované rozhovory s terapeuty, dětmi i jejich rodiči. Jsou zde popsány i činnosti z přímé skupinové, frontální i individuální animoterapie. V závěru práce jsem shrnula, jaké metody jsou při této terapii žádoucí a k jakému rozvoji došlo u dětí při celoročním zařazování této ojedinělé metody.
Genderové rozdíly v preferenci her a hraček u dětí v mateřské škole
LACINOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá genderovou odlišností dětí předškolního věku, především ve výběru her a hraček a vybíráním si partnera pro hru. Zjišťuje zároveň současný trend her i to, které z hraček typických pro opačné pohlaví děti preferují. Teoretická část objasňuje vývoj genderové identity v předškolním věku a věnuje se hře a hračce z genderového pohledu. Závěr teoretické části shrnuje názor na nejvhodnější výchovu, která umožňuje dítěti vyzkoušet si hry a činnosti připisované pohlaví opačnému. Praktická část zaznamenává výsledky z pozorování dětí ve třech věkově odlišných třídách mateřské školy. Doplňuje je a porovnává s výsledky dotazníků, určených učitelkám mateřských škol a rodičům předškolních dětí. Rozhovorem s dětmi zjišťuje, jaký názor mají děti na hru s hračkami typickými pro opačné pohlaví. Závěrečné shrnutí nastiňuje, jaké jsou rozdíly dívek a chlapců v souvislosti s hrou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.